أفضل 6 معدات يدوية لازم تكوت في بيتك

بواسطة Admin Account في January 09, 2023

زي أي راجل أكيد بتميل أنك تصلح الحاجات البسيطة اللي ممكن تعطل في بيتك زي انك تغير لمبة الحمام او تركب مسمار عشان تعلق برواز، تغير حنفية المطبخ، تركب اوكرة الباب وحاجات تانية كتير بسيطة بس بتحسسك أنك بتساهم وبتشارك بدورك كرجل في البيت. وطبعاً عشان تصلح الحاجات البسيطة دي أكيد محتاج شنطة معدات او صندوق معدات خلينا نوضح لك أيه هي أهم 6 قطع المفروض تكون في شنطة معداتك أو صندوق معداتك اللي هتساعدك في ده والمعدات هي:
1-الشاكوش هو قطعة من المعدات اليدوية اللي لازم تكون موجودة في بيتك ومتقدرش تستغنى عنها عشان أكيد أكيد هتحتاج تدق مسمار في مرحلة ما في حياتك.
2- البنسة هي قطعة من المعدات اليدوية اللي لازم تكون في بيتك ومتقدرش تستغنى عنها لأنك أكيد في وقت من الاوقات هتحتاج تقطع سلك كهرباء وحاجات تانية كتير هتكتشفها مع الوقت.
3-المفك.العادة هو قطعة من المعدات اليدويةاللي لازم تكون في بيتك ومينفعش تستغنى عنها لأن أكيد هيكون في مسمار عادة عايز حد يربطه.
4- المفك الصليبة هو قطعة من المعدات اليدوية اللي لازم تكون في بيتك لان زي ما المسمار العادة محتاج حد يربطه في مسمار صليبة محتاج حد يقرط عليه.
5-متر قياس هو قطعة من المعدات اليدوية اللي لازم تكون في بيتك أصل أكيد في مرحلة ما هتبقى عايز تقيس عرض الغرفة قد ايه طول الدولاب ده كام طولك انت شخصياً مش هتغلب كده كده هتقيس بيه حاجة في البيت.
6- القطر هو قطعة من المعدات اليدوية اللي لازم تكون موجودة في بيتك طبعاً فكرة أنك محتاج قطر في البيت ده أكيد لانك في وقت ما هتبقى محتاج تقطع سلك تفتح كيس تقطع شريط لحام هتلاقي له أستخدام بس أبعده عن ايد الاطفال حرصا على سلامتهم.
ال6 قطع من المعدات اليدوية دي مهمة جداً بالنسبة لأي راجل خصوصا لو انت شخص هاوي تجميع العدد فأنت أكيد بتدور على أحسن نوع من حيث الجودة و الشكل ولو شخص بيستخدمها في حياته العملية فأنت بردوا محتاج معدات يدوية ممتازة من حيث الجودة والشكل وعشان كده بنقدم لك في eTawredat كل المعدات اليدوية اللي ممكن تحتاجها بأجواد الماركات العالمية وأحسن شكل وأرخص سعر في السوق المصري.

أضف تعليقا

سيتم نشر تعليقك فور الموافقة عليه


الذهاب لأعلى